חטיפים ומתוקים ביתיים ומזינים

יש הרבה דברים שקורים אחרי לידת תינוק, חלקם צפויים יותר וחלקם פחות: חוסר שינה, שינויים הורמונליים והחלפות חיתולים אינסופיות. דבר אחד לא ציפיתי לאחר לידת התינוקת הראשונה שלי: נהייתי רעבה והחשק שלי למתוקים היה גבוה יותר ממה שיכולתי לזכור אי פעם. למעשה, זה הגיוני. במהלך התקופה שלאחר הלידה הגוף עובר התאוששות והחלמה אינטנסיביים במקביל לזמן שינה מצומצם מאוד, הגוף מחפש מקורות זמינים לאנרגיה.

 

העלייה הזו בתיאבון מגיעה בזמן שרבות מאיתנו מתחילות להרגיש לחץ לחזור למשקל שלנו לפני ההריון, אבל נסו לשים את זה בצד. עכשיו זה הזמן להזין באמת את הגוף שלנו ולאפשר התאוששות. הנה כמה עקרונות בסיסיים של אכילה בריאה בימים הראשונים שלאחר הלידה:

• פנו זמן לאכול. כמובן, קל יותר לומר זאת מאשר לעשות. ממליצה להגדיר לוח זמנים גמיש של ארוחות וחטיפים (בדומה למה שהייתי ממליצה בתזונת פעוטות). זה יכול לכלול שלוש ארוחות ביום או סדרה של ארוחות קטנות יותר – כל אחת ומה שמתאים לה. גייסו את העזרה של כל מי שאתן יכולות לחשוב עליו בהכנת ארוחות, סיוע עם התינוק בזמן הארוחות ואפילו רק תזכורת לשבת ולאכול.

• הקפידו לאכול מספיק. התקופה שלאחר לידה היא ייחודית ומגיעה עם אתגרים פיזיים ורגשיים כאחד. מזון מלא ומזין הוא חלק בלתי נפרד מתהליך ההתאוששות.

• אכלו מגוון מאכלים. זה נכון במיוחד בזמן הנקה. חשיפה למגוון טעמים דרך חלב אם יכולה להשפיע על קבלת הטעם של קטנטנים בשלב מאוחר יותר בחיים. גיוון גם מבטיח כיסוי של הדרישות התזונתיות.

• שתו הרבה מים! דרישות הנוזלים גבוהות יותר במהלך ההריון וחשוב לשמור על הרגלי הידרציה לאחר הלידה.

החטיפים הביתיים שצירפתי כאן הם המתוקים האהובים עליי כנראה. הם  עשירים במרכיבים תזונתיים איכותיים וקלים מאוד להכנה. ניתן להכין מראש ולהקפיא. כמובן שכל המתכונים האלה שימשו אותי גם עבור הבנות שלי ולמעשה במקור מיועדים בכלל לילדים. תוכלו למצוא בהערות של כל מתכון מידע והמלצות על גיל הגשה.

עוגיות חמאת בוטנים

גרנולה ללא תוספת סוכר

כדורי "עוגת גזר"

פנקייק בתנור בתוספת ריבת צ'יה ביתית

עוגיות טחינה מלאה

גלידת יוגורט ביתית

מאפינס שקדים

כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך

מקורות למזון עשיר בברזל לקטנטנים

אחד המינרלים שיהיה חשוב לנו לספק עבור התינוק שלנו כבר מגיל חצי שנה הינו מינרל הברזל. פוסט המציג רעיונות רבים למקורות צריכה עבור מינרל זה בתזונת קטנטנים.

מזון יבש לשעת חירום לתינוקות ופעוטות

רעיונות לאוכל יבש שיכול לשמש ולהרכיב ארוחות מאוזנות עבור קטנטנים

הכנת שלוקים ביתיים

שבוע שעבר הבת שלי חזרה עם שלוק מהגן. הצצתי ברשימת המרכיבים (שהכילה בעיקר סוכר מוסף וצבעי מאכלל) ואמרתי לעצמי: "אני יכולה יותר טוב". בואו לראות כמה פשוט להכין שלוק ביתי לקטנטנים.

איך לצמצם "נשנושים" ולהטמיע שגרת ארוחות בפעוטות וילדים

לחם לתינוקות ופעוטות

כל מה שצריך לדעת על בחירה והגשה של לחם לקטנטנים

מתי מתחילים להציג אוכל אצבעות?

כל תינוק מתקדם אחרת וגיל החשיפה תלוי בדרך בה החלטתם להתחיל מוצקים, אולם הממוצע הוא בד"כ בין גיל 9-7 חודשים.

בננות לתינוקות

לא פעם שמעתי על הורים שמצד אחד נמנעים מהגשת בננות לילדהם כי היא הם מפחדים מעצירות ומצד שני כי הן מכילות סוכרים רבים. ובכן, אחת ולתמיד בואו נעשה סדר באמירות האלה שנכונות רק באופן חלקי!

סוכר מתחת לגיל שנתיים- מה הסיפור?

מדי כמה שנים מתפרסמות הנחיות חדשות שנכתבות ע"י צוותים של מומחים. ההנחיות האחרונות שפורסמו בשנת 2020 המליצו וקבעו שיש לצמצם *לחלוטין* ולא להגיש סוכרים מוספים עד גיל שנתיים.
הכנה ואחסון מזון לתינוקות

הכנה ואחסון מזון לתינוקות

הכנה ואחסון אוכל לתינוק- המדריך המהיר והדגשים להכנה קלה של המזון לתינוקכם.
עקומות גדילה

עקומות גדילה

עקומות גדילה מבוססות על מדידות שנעשו ע"י ארגון הבריאות העולמי (WHO) בקרב ילדים בריאים מ-6 מדינות שונות

יש לך שאלות? כאן המקום לכתוב לי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *